1: besöket på akuten…

4 Okt

….. Med en storgråtandes, nästan hysterisk mamma och som tur var en något lugnare pappa!

Tisdag eftermiddag började älskade lilla Molly kräkas gul, äcklig galla!! Hon skrek, var otröstlig och vägrade ta emot bröstet!
Mitt hjärta höll på att spricka av oro!
Hon blev mer och mer tagen,inte okontaktbar, men var inte riktigt med… inte riktigt som våran lilla tjej!

Micke kontaktade 1177, utan framgång! Dom var INTE villiga att hjälpa till! Han ringde då vår BVC sköterska som ansåg att det var bara åka in om det blev värre, å det blev det! Kaskader med galla!
Farmor m. Sambo var fort på plats för att assistera barnvakt till en orolig storebror medan vi åkte in till akuten!

Vi hade tur… fick komma in fort och fick En bra och lugn läkare som undersökte.
Molly hade en något förhöjd sänka… lite bubblig i magen, men inget mer!
Mest troligt en infektion på gång… Kanske av dagisbaciller!?… Hon tyckte det var onödigt att skicka oss vidare till S-byn just nu, men om vi ville kunde vi åka in själva om vi ansåg hon vara slöare än vanligt!

Molly piggnade till lite medan vi var kvar på akuten…hon log och kikade runt lite!

När vi kom hem fick hon bröstet och somnade…
Sov nästan hela natten igenom… Hon åt en gång och somnade snällt om mellan oss i nestet!

Onsdagmorgon var samma lika…

20131004-093642.jpg

Inte lika gult kanske… Men lika orolig var jag… Kaskader på köksgolvet och ingen make hemma!
Det brast för mig….stortjutandes försökte jag förklara för Tim att mamma är så orolig för Lillasyster!
Skickade ett sms till Micke som var fort hemma från jobbet!! Jag fick lägga mig å vila, för om än Molly sovit bra… Hade inte jag gjort det!
Sömnbristen, trotsiga storebror och oron gjorde nog sitt, för när jag vaknade kändes det ganska bra.
Dessutom mådde Molly bra!! Inget mera kräk eller hulkningar och hon log och skrattade, hon var på bättringsvägen!! 🙂

Idag fredag är det verkligen våran lilla Molly!!
Hon ler, skrattar och kikar på allt omkring precis som förr!!

Vad det var hon åkt på??! Det får vi nog inte veta… Men sjuk av oro hann vi bli alla 3!

Nu hoppas vi bara det håller i sig….
Till akuten vill man aldrig måsta ta sina barn! 😦

20131004-100613.jpg

Fotona är våra egna Copyright Annelie Silver

Dom tillhör INTE allmänheten!!

4 svar to “1: besöket på akuten…”

  1. Sandra Lago 4 oktober, 2013 den 8:14 e m #

    Vilken tur att hon blev pigg och kry igen! Vi har själva fått göra en och annan tur till akuten med vår tjej och då känner man sig inte så kaxig 😦

  2. Babyblueeye? 5 oktober, 2013 den 9:05 f m #

    Jo, jag förstår att ni haft/har det jobbigt åxå!
    Det är så tråkigt när våra små är risiga! 😦

  3. Sandra Lago 5 oktober, 2013 den 12:21 e m #

    Hade jag fått bestämma så hade barn aldrig behövt sätta sin fot på akuten… men nu bestämmer ju inte jag 😉
    Kom de fram till varför hon spydde galla? Var det bara en infektion? Eller bara och bara, men du förstår vad jag menar

  4. Babyblueeye? 5 oktober, 2013 den 1:15 e m #

    Nä, vi fick inga fler svar på varför eller vad det var! Dom TRODDE bara att det kunde vara galla och ev bero på nån virusinfektion!? 😦 Tydligen kan småttingar reagera så om dom kommit i kontakt med magsjuka, influensor m.m vad vi vet så har ingen i vår omgivning varit eller är sjuk, så det måste bero på dagis basilusker!
    Vi ska på 2 månaderskontrollen till veckan med läkarbesök, få se vad han säger om det då!

Lämna en kommentar